هتک حرمت به قرآن

رئیس‌جمهور چچن برای سَرِ سرباز اوکراینی هتاک به قرآن جایزه تعیین کرد.

قدیروف، رئیس‌جمهور منطقه خودمختار چچنِ روسیه در واکنش به این فیلم اعلام کرد که هرکس سرباز هتاک اوکراینی را بکشد ۵ میلیون روبل پاداش می‌گیرد و هرکس او را زنده بگیرد ۱۰ میلیون روبل.

🔻در این چند روز ویدیوهایی از اهانت اوکراینی ها به قرآن منتشر شد که با واکنش بسیار زیادی همراه بود .

بصیرت

شهید مطهری:
اسلام بصیرت می‏ خواهد؛ هم عمل می ‏خواهد و هم بصیرت. این آدم (خواجه ربیع) بصیرت ندارد. در دوران ستمگری مانند معاویه و ستمگرتری مانند یزیدبن معاویه زندگی می ‏کند (معاویه ‏ای که دین خدا را دارد زیرورو می‏ کند، یزیدی که بزرگترین جنایتها را در تاریخ اسلام مرتکب می‏ شود و تمام زحمات پیغمبر دارد هدر می‏ رود)، آقا رفته یک گوشه ‏ای را انتخاب کرده، شب و روز دائماً مشغول نماز خواندن است و جز ذکر خدا کلمه دیگری به زبانش نمی ‏آید؛ یک جمله ‏ای هم که به عنوان اظهار تأسف از شهادت حسین بن علی علیه السلام می‏ گوید، بعد پشیمان می ‏شود که اینْ حرفِ دنیا شد، چرا به جای آن‏ سُبْحانَ اللَّه‏، الْحَمْدُ للَّهِ‏ نگفتم؟ چرا به جای آن‏ یاحَی یا قَیوم‏ نگفتم؟ چرا اللَّهُ اکبَر نگفتم، لا حَوْلَ وَلا قوَّةَ الَّا بِاللَّه‏ نگفتم؟ این با تعلیمات اسلامی جور درنمی آید. لا یرَی الْجاهِلُ الّا مُفْرِطاً اوْ مُفَرِّطاً جاهل یا تند می ‏رود یا کند.

📕آزادی معنوی ص۷۸


داریم به سمتی میریم که؛

🍃بی حیایی ، مُد...
🍃بی آبرویی ، کلاس...
🍃دود ، تفریح...

☘رابطه با نامحرم ، روشنفکری...
☘گرگ بودن ، رمز موفقیت...
☘بی فرهنگی ، فرهنگ...

💥پشت کردن به ارزشها و اعتقادات ، نشانه رشد و نبوغ...
💥خوردن حق دیگران ، زرنگی...

🌹ای اشرفِ مخلوقاتِ خداوند ؛
به کجا چنین شتابان...؟!!

به فرموده قرآن :

(( ا‌ّینّ تذهبون ))

بی حجابی مدرن

جلوی این دومینو را باید هرچه سریع تر گرفت!

🔹اگر افراد مخالف با حجاب متوجه شوند که میتوانند با نافرمانی مدنی #حجاب را از جامعه حذف کنند ، فردا شرابخواران برای عادی سازی شرابخواری و همجنس بازان برای آزادی همجنس بازی دست به نافرمانی مدنی میزنند و کار خود را پیش میبرند. با حذف حجاب این دومینو شروع میشود!

📍حجاب خط مقدم است!

#حجاب

#مخالفت_با_قانون

امربه معروف

جرعه ای از نهج البلاغه

🔹تارک امر به معرف و نهی از منکر

از ابوحُجَیفه روایت است گوید: از امیرالمؤمنین علیه السّلام شنیدم مى فرمود: اول چیزى که از جهاد از شما گرفته مى شود جهاد با دست، سپس به زبان، آن گاه به قلب است. آن که با دل معروف را نشناخت، و منکر را انکار نکرد واژگون مى شود و نیکى هایش نابود، و بدیهایش آشکار مى گردد.
حکمت 375

مهرماه

ای که در کوچه معشوقه ما می‌گذری

بر حذر باش که سر می‌شکند دیوارش

آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

صحبت عافیتت گر چه خوش افتاد ای دل
جانب عشق عزیز است فرومگذارش

صوفی سرخوش از این دست که کج کرد کلاه
به دو جام دگر آشفته شود دستارش

دل حافظ که به دیدار تو خوگر شده بود
نازپرورد وصال است مجو آزارش

تنها خدا

امام_جواد علیه السلام:

فردی که تنها تکیه گاهش پروردگار باشد، به غنای واقعی می رسد و دیگران به او نیازمندند و هر آنکس که تقوا پیشه کند، مردم او را از جان و دل دوست می دارند.

🌺

جهاد فکری

هبر معظم انقلاب:

جهاد فکری
در ایران اسلامی، هر کس به نحوی در مقابل دشمن - که از اطراف، تیرهای زهرآگین را به پیکر انقلاب و کشور اسلامی، نشانه رفته است - تلاشی بکند، جهاد فی سبیل اللَّه کرده است. بحمداللَّه، شعله‌ی جهاد بوده است و هست و خواهد بود.
البته یکی از جهادها هم #جهاد_فکری است. چون دشمن ممکن است ما را غافل کند، فکر ما را منحرف سازد و دچار خطا و اشتباهمان گرداند؛ هر کس که در راه روشنگریِ فکر مردم، تلاشی بکند، از انحرافی جلوگیری نماید و مانع سوءفهمی شود، از آن‌جا که در مقابله با دشمن است، تلاشش #جهاد نامیده می‌شود. آن هم جهادی که شاید امروز، مهمّ محسوب می‌شود.

۱۳۷۵/۰۳/۲۰

ادب


امام على(ع) :

هر كه بهترين خصلت او ادبش نباشد، كمترين حالت او تباهى است...

غررالحکم، حدیث ۸۹۸۰ - المهدی بکران


شهید_بهشتی (ره):

🌼آنان که زمستان را از پشت پنجره دیده اند و گرسنگی را هم فقط در کتابها خواندند.

🌼نخواهند توانست که نمایندگان شایسته ای برای دفاع از حقوق مردم باشند.